Sonntag, 6. November 2011

Through the Viewfinder

Neulich hatte ich die Idee, meine Bilder auch mal mit einem schwarzen Rand zu versehen, um die mit Hilfe einer Textur erzeugten TTV-Bilder (through the viewfinder) auf Holz aufziehen zu können. Hier ist das erste fertige Ergebnis.
Recently I got the idea to paint a black border on my wood panels because so I would be able to mount my digitally processed ttv photos (through the viewfinder) on wood. Here is the first finished result.



Ich finde es schön, wie die Acrylfarbe ein wenig in die Textur des Bildes übergeht. Das Bild kennt ihr vielleicht schon in dieser Bearbeitung, die ein wenig zarter ist, mit kräftigeren Farben wirkt es wieder komplett anders, nicht wahr?
I like the way the acrylic paint is merging with the texture of the photo. You might know the picture with another processing which is much softer, it's completely different now, don't you think so?


Das Bild habe ich dieses Mal in einem besonders kleinen Format gedruckt (10 x 10 cm) und nun könnte man es fast wie eine kleine Kamera in die Handtasche stecken :-)
I printed this photo in a very small size (10 x 10 cm about 3,9 x 3,9 inch) and now you could almost put it in your handbag like a small camera :-)

Kommentare:

  1. GEniale Idee - tolles Bild !LG JAnine

    AntwortenLöschen
  2. Liebe Bea, ich finde die Idee sehr gut gelungen, es ist sehr schön geworden - wie immer bei Dir :)
    Liebste Grüße
    alice

    AntwortenLöschen
  3. I just had a look at your shop, it’s so wonderful Bea! Congratulations!
    i di notice it says shipping to Germany only... to you ship elsewhere ?
    and for the cards you are making: yes of course you can be in love with life... hope life is beautiful,
    xo sandra

    AntwortenLöschen
  4. Mir wird bewusst warum ich gerne hier bin, Danke für diesen Top Beitrag. Gruß Frank

    AntwortenLöschen
  5. Danke :-) Thank you :-)

    Sandra, thank you for having a looking at my shop! I also ship to other countries (andere Länder). But if you have problems with this shop system and you are interested in one of my cards or photos on wood, please just write me an email (beabluem at gmx dot de) :-) I have also started an Etsy shop but for the moment I didn't manage to fill it with items because I'm quite busy preparing an exhibition (yeah!) and preparing new work for a local pop up store!

    Love to you

    Bea

    AntwortenLöschen
  6. Diese Vintage-Kamera auf Holz gefällt mir so gut, dass ich sie gerade gekauft habe,ha!

    Ich freu´mich schon drauf!!!!

    Liebe Grüße,
    Papagena

    AntwortenLöschen
  7. Thanks Bea, i do want a couple of things... i’ll be in touch soon via email :)

    AntwortenLöschen
  8. Dearest sweet bea, i love this piece lots and i love the touch of black to it. Just beautiful! Have a lovely merry happy sunday and love to you!

    AntwortenLöschen
  9. Der schwarze Rand sieht wirklich toll aus und lässt ein Foto gleich ganz anders wirken. Je nach Bild und Einrichtungsstil sind da unendliche Möglichkeiten zur Gestaltung. :D

    Ganz liebe Grüße, Tina

    AntwortenLöschen